Powered By Blogger

zaterdag 12 januari 2013

mijn leven is ................was komt nooit meer terug


ik ben alleen staande ouder heb 2 volwassen kinderen 

die op zich wonen en drie schatten van kleinkinderen 

met hun vader was ik 14 j gehuwd. 

nu heb ik nog twee jong volwassen dames van 20 en 18 

waar ik de zorg voor heb ik de vader van de jongste twee is 

deze maand 14 jaar geleden overleden  toen waren ze dus nog heel jong en aangezien hij een alcohol verleden had waar wij en vooral ik een moeilijk leven  door achter de rug hebben.

had ik exsusses genoeg om  te eten als genoeg doening.

des intressen kun je het noemen al die jaren alleen geen relatie te vinden ook niet gezocht en als ik op zoek ga stop ik er direcht mee ontdekt dat ik te bang ben om mij opnieuw te binden 

naar mate ik nu ouder wordt 58 inmiddels wordt ik eenzamer 

en voert de twee strijd de boven toon het is vaak erg gemakkelijk om alleen te zijn geen verantwoordign etc 

maar ook geen liefde ook geen sparring partner die in de tijd dat je opgroeiende dames groot brengt wel heel erg welkom zou zijn. geen vrienden in mijn omgeving om mee te sparren.

mijn pc is mijn vriend mijn plekje waar ik soms mijn verhaal kwijt kan ben blij als de zon schijnt 

voel me ongelukkig als het donker weer is 

mijn grote liefde haken breien en fietsen na jaren weer opgepakt in het afgelopen jaar

Gestopt met roken vorig jaar ergens in dec de oudste en ik zijn samen gestopt.

het afgelopen jaar was ook financieel een heel zwaar jaar.

elk dubbeltje tien keer omdraaien alles voor de dames en niets voor mij zelf.

al 23 jaar niet meer op vakantie geweest mijn dames gaan wel 

is de eninge tijd dat ik op mij zelf word terug gezet waar ik mag gaan ervaren hoe het zal zijn in een paar jaar dat ze klaar zijn met studeren of al eerder op zich zelf gaan dan woon ik nog in een leeg omhulsel hoe vul ik dan de leegte in mijn hart tegen de tijd dat ze klaar zijn ben ik 63 hoop dat ik dan nog in staat ben om elke dag 20 woon werk verkeer vol te houden dat ik nog werk heb 

Bang ben ik voor de tijd daarna want door dat ik geen of heel weinig pensioen heb opgebouwd word het levens niveau nog lager als er nu al is en ik heb nog steeds niets gehad in het leven 

wel heel hard gewerkt heel veel geinvesteerd in een huwelijk en een relatie die beide mislukt zijn om redenen waar ik buiten stond.

waar van ik vond dat ik ze moest bij staan om ze beter te maken 

met de wijsheid die ik nu heb had ik nog een keer jong moeten mogen zijn.

ik ben te lief te zacht heb geen ballen blijf geloven in de onschuld tot het tegendeel bewezen is

zet me zelf liever op droog brood dan mijn kinderen 

is ook iets wat de jongeste niets van begrijpt de bergen kunnen niet hoog genoeg zijn geld komt je aangwaaid krijg je van je ouders zij zal mij ook wel heel duidelijk laten weten dat dat zo hoort.

ik voel me schuldig niks aan te doen maar kan niet meer 

zij gaat op vakantie leent geld van mijn om te kunnen gaan studener maar terug betalen ho maar ik wel in de problemen daar door moet het haar op laten lossen wil graag in gesprek 

zou beter moeten weten dat dat niet gaat met een puber die een levens standaard denkt te hebben van de rijken der aarde 

kiest een studie die veel geld in het laatje brengt maar ook heel duur is 

. en omdat ze nog geen 18 was was de aanloop mijn eten mijn erfenis van mijn vader mijn leefgeld en nu denkt ze nog op vakantie te kunnen gaan mijn het geleende geld niet te hoeven terug te betalen ik wordt wel geacht haar rijbewijs te betalen.

krijg nog even een naheffing van de belasting omdat ik in 2009 

net 50 euro te veel heb verdiend en iets vergeten ben op te geven stom dit grapje kost me 2500 euro en waar haal je dat vandaan als je maar de helft verdiend.

kortom problemen die ik met niemand kan bespreken ook niet met haar want zij vindt dat het mijn taak als ouder is om alles voor haar te betalen 

zij is nu 18 krijgt studie financiering en een halfwezen pensioen 

ze verzint smoezen om niet te hoeven gaan werken

haar zus daar in tegen zakte voor haar 5 jarige vmbo

haalde op niveau 2 haar gastheer/ gastvr diploma met hele goede cijfers. werkt naast haar studie en is nu zich aan het voorbereiden op de overstap naar een hbo studie.

zij volgt bijlessen betaald deze zelf is nog nooit op vakantie geweest investeert in zich zelf. waar ik heel erg trots op ben ze doet het heel goed en ben er van overtuigd dat dit haar gaat lukken want zij heeft de wil 

de jongste denkt dat het je aan komt waaien kan te makkelijk studeren dus die hoeft en doet er dus ook niets voor een grote zorg. of laten voor wat het is dat is een worsteling 

rationeel weet ik dat ik het los moet laten maar dit is voor mij heel moeilijk 

ik heb altijd door willen leren mijn doel was toen psycoloog worden maar mocht niet van mijn ouders moest maar gaan werken met 18 

met gevolg dat ik trouwde met 21 en stopte met werken omdat 

mijn partner dat nodig vond omdat hij zijn studie anders niet kon doen en zijn baan er naast.

ik een diploma had als kinder en jeugd verzorgende wat gelijk staat aan spw.

in de loop van mijn afgelopen leven heb ik zo veel banen gehad zelf kinderen opgevangen  een eigen wol winkel gehad 

die ik na mijn schijding op moest geven omdat mijn ex het mijn perse onmogelijk wilde maken ik zou van zijn geld niet rijk worden hoezo zijn geld daar heb ik ook 14 j voor gewerkt.

ik heb dus niet gedeeld in de baten wel in de schulden wat hij voor elkaar heeft gekregen heeft er voor gezorgd dat ik levens lang met geld zorgen te maken heb gehad hij maakte mij het ook onmogelijk om voor mijn eigen kinderen te zorgen door te denken dat ik zonder de inkomsten van mijn winkel en mijn alimentatie van 500 gulden toen  rond te kunnen komen.

hij maakte me gek en ik koos voor de kinderen dat wil zeggen dat ik op advies van mijn hulpverleners en arts mijn kinderen naar hem moest laten gaan hun stelling was voor geld zijn kinderen niet te koop zij wel dus dat hebben ze me ook gezegd op dat moment hij had in 14 jaar huwelijk nog nooit naar ze om gekeken en van af het moment dat we uit elkaar gingen hebben ze elk pret park gezien wat er maar te vinden was ze gingen op vakantie naar frankrijk met  mijn auto en mijn caravan want die had hij aan mij af moeten staan hij bleef immers in ons koop huis en heeft daar niet de helft van gedeeld wat wel had gemoeten heeft ten tijde van de scheiding heel groot bedrag weg gesluist. waardoor hij het voor elkaar kreeg om wel de lasten en niet de baten te delen.

ik bleef dus berooid achter zonder winkel met een schuld geen bezittingen niet eens een wasmachine  geen uitkering een bedrag aan allimentatie waar ik de huur van moest betalen en dan geen geld voor tenen had twee kinderen die elke dat vroegen waarom staat de koelkast bij pappa vol en is er bij jou niets te eten. ik heb mijn kinderen naar hem moeten laten gaan hoeveel pijn dat ook deed. hij overleed in 2009

en zo is het eigenlijk nog steeds mijn tweede partner is nu 14 jaar geleden rond 30 januari hij woonde semi begeleid lijdend aan de gevolgen van te veel drank. niet meer in staat voor zich zelf te zorgen. wij twee mooie dochters hebben gekregen in de goede jaren tussen door

ik ben in de jaren dat wij samen waren 2 maal moeten vluchten naar een opvang huis ben 5 x van woning moeten vluchten 

10 j aan een schuld vast gezeten die hij mij achter liet.

heb was niet getrouwd dus kreeg niet de lusten maar wel de lasten.

met ondertussen de twee dames zo goed mogelijk op te voeden zonder het stigma van kinderen die aan lager wal geraken door dat ze opgevoed worden door een alleenstaande ouder en ik kan je vertellen dat het heel zwaar is in deze tijd.

vooral als je om je heen mensen uit elkaar ziet gaan en liefst nog in de zelfde week een andere partner hebben.

ik ben al die jaren alleen gebleven omdat mijn taak is om twee dames goed weg te zetten en weer mijzelf weg te zetten dus 

ik leer het dus nooit ook al verwijt mijn jongste dat ik mijn probleem tot dat van haar maak ze beseft niet wat ze zegt en ook dat is wel mijn schuld denk ik eet liever zelf niks he dat is het probleem.

wat haar zus wel ziet en zij niet lastig 

onder tussen is dit een ander verhaal geworden dan eigenlijk bedoeld maar het lucht wel op en nu is de weg vrij om de kilo's te gaan bevechten en om aan mijzelf te gunnen dat ik niet zo dik wil zijn.

dan hoef ik dat van de zomer ook niet allemaal op de fiets mee te sjouwen als ik weer verre fiets tochten ga maken.

zo nu staat de reden op papier of wellicht de smoes die laat gebeuren  het verleden dat een streep heeft gekregen al jaren maar die toch ongewild naar boven komt in moeilijke momenten.

en wat ik nu pas snap is dat het ook mijn toekomst heeft bepaald dat ik heb toegestaan dat mannen in het bijzonder mij zo hebben beschadigd. dat ik die relatie met een man niet meer aan durf  ik leef maar ben al vele malen dood gegaan in mijn leven.

ik moet nu de kracht vinden om hele maal alleen verder te gaan 

zonder partner maar ook zonder kinderen in huis 

ik wil houden van mijn zelf......................................

Geen opmerkingen:

Een reactie posten